Genclik Forum

* Gencliqin Gücü *
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 İstanbul Kıyamet Vakti ( İKV ) Rehberi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 52
Kayıt tarihi : 18/12/09
Yaş : 20
Nerden : Hatay / Antakya

MesajKonu: İstanbul Kıyamet Vakti ( İKV ) Rehberi   Paz Ara. 20, 2009 8:18 pm

Savasçı: Savasçılar, yakın dövüs silahları ile düsmanlarına çok yüksek hasarlar verebilirler.En dayanıklı zırhları giyerler. Yüksek saglık puanları nedeniyle oldukça zor ölürler. Aynı zamanda yakın dövüs silahlarına göre daha az hasar veren menzilli silahları da basarıyla kullanırlar. Yeteneleri dövüs amaçlıdır ve çok etkilidir.

Dezavantajları: Düsük kudret puanları nedeni ile, diger sınıflardan daha az yetenek kullanabilirler. Menzilli savaslarda büyücüler kadar etkili degildirler.

Büyücü: Büyücüler, menzilli savasta, uzun mesafeden etkili büyüleri ile oldukça tehlikelidirler. Büyülerinin verdigi hasardan korunmak mümkün degildir. Sadece dirençler vasıtası ile etkileri azaltılabilir. Oyunda birim zamanda en büyük hasarı büyücüler verir.
Dinlenmeden çok sayıda büyü atabilirler.

Dezavantajları: Yakın dövüste çok etkisizdirler. Düsük saglık puanları nedeniyle Savasçı ve sifacılara göre çok çabuk ölürler.

Sifacı: Yakın dövüste savasçılar kadar olmasa da oldukça etkililerdir. Ancak asıl özellikleri iyilestirme yeteneklerindedir. Baska bir sınıfta olmayan bu yetenekler yardımıyla bir grubun vazgeçilmezi olurlar. Zamana yayılmıs hasar veren zehirleme gibi büyüleri oldukça etkilidir.Aynı zamanda ölen bir arkadaslarını yeniden diriltebilirler.

Dezavantajları: Birim zamanda verdikleri hasar, büyücü ve savasçılardan daha düsüktür. Menzilli savaslarda çok etkili degildirler.Bu üç sınıftan birini seçmeden önce, sınıfların dengelerinin oldukça iyi ayarlanmıs olduklarını ve hangi sınıfı seçerseniz seçin, oyuncuya karsı oyuncu (OkO) müsabakalarına sonucu belirleyecek unsurun, sizin taktikleriniz ve yeteneginiz oldugunu unutmayın.Simdi oyuna ekranına geri dönelim ve menülere bir göz atalım. F1 tusuna basarak asagıdaki yardım ekranının aynısını oyunu oynarken de açabilirsiniz.

İlk olarak karakter bilgisi penceresinin açıklamasını yapacagız. Bu pencereyi, kısa yol
panelindeki adam ikonuna tıklayarak açabilirsiniz.

Karakter bilgisi penceresi

Oyunda yarattıgınız karakterlerin en temel özelliklerinin belirlendigi alandır. Bu pencerede görebileceklerimiz sırasıyla;

En üstte karakterinizin adı görülmekte. Altında karakterinizin seviyesi ve sınıfı yazar. Hemen yanında deneyim puanınız yazar. Bu bölümü ayrıntılı açıklayalım.

Puan: Deneyim puanı bir çok RYO(Rol yapma oyunu) ve DVO (Devasa online oyun)’nun ortak özelligidir. Karakteriniz, öldürdügü düsmanlardan ve bitirdigi görevlerden deneyim puanı alır. Bu puanlar belli bir degere yükseldiginde seviye atlar ve karakteriniz daha da güçlenir. Seviye atlayarak daha güçlü bir karaktere sahip olmak ve böylece daha güçlü düsmanlarla yüzlesebilip daha büyük ödüller kazanmak DVO’lardaki en büyük amaç ve tatminlerden biridir.Puan kısmının sol bölümünde, o seviyede kaç puanınız bulundugu, sag kısmında ise, bir sonraki seviyeye geçmek için ulasmanız gereken rakam yazar. Bir sonraki seviyeye geçmek için ne kadar puan almanız gerektigini görmek için karakter bilgi penceresini açmanız gerekli degildir. Kisisel bilgi panelindeki sarı çizgi de, sizin bir sonraki bölüme geçmek için ne kadar puan almanız gerektigi ile ilgili bilgi verir.
İKV oyununda her yeni seviyeye geçtiginizde bazı özellikleriniz otomatik olarak artarken, bazı özelliklerinizi size verilen puanlar yardımı ile sizin arttırmanız gerekmektedir. Her seviye atladıgınızda karakter penceresi otomatik olarak açılır. Ve size bir miktar puan
verilir. Bu puanları yetenekler, dirençler, üretim ve toplama bölümlerine, yanlarındaki artıeksi ikonlarını kullanarak dilediginiz sekilde yatırabilirsiniz. Bütün puanları yatırdıktan sonra sag alt kısımda bulunan yesil onay tusuna tıklayarak yetenekleriniz onaylayabilirsiniz. Bir kez yetenekler onaylandıktan sonra geri dönüs mümkün olmadıgından, yetenek puanlarınızı yatırırken dikkatli olmanızı öneririz.
Yetenek puanı yatırma islemini yapmadan önce her bir bölümü ayrıntılı olarak inceleyelim.

Yetenekler Bölümü:

Bu bölüm, karakterinizin en temel 4 özelligini barındırır. Bunlar aynı zamanda oyunun en önemli 4 özelligidir. Sırayla bu özellikleri açıklayalım.

Güç: Karakterinizin silah ile yaptıgı hücumlarda, ne kadar hasar verecegini belirleyen ana özelliktir. Sizin düsmana silahla verdiginiz hasar, elinizdeki silahın hasar puanı ve güçten gelen puanınızın fonksiyonudur. Savasçılar için en önemli olan puanlardan biri güçtür. Sifacılar da, yakın dövüse girdiklerinden güç puanına önem vermeliler. Büyücüler çok etkili
olamadıklarından dolayı yakın dövüse girmemeyi tercih edeceklerinden, güç puanı büyücüler
için daha az önemlidir.

Zeka: Karakterinizin sahip oldugu kudret puanını etkileyen özelliktir. Oyundaki bütün özel yetenekler(büyü gibi), belli bir kudret puanı harcarlar. Örnegin kudret puanı sıfırlanmıs bir büyücü, büyü atamaz. Zeka, özellikle büyücüler ve sifacılar için en önemli özelliktir. Savasçılar dövüslerinde büyücü ve sifacılara göre daha az yetenek kullandıklarından dolayı,
zeka savasçılar için daha az önemlidir.

Bünye: Karakterinizin enerji puanını etkileyen özelliktir. Enerji puanı biten oyuncu ölür.Savasçılar çok dayanıklı olmaları gerektiginden, bünye puanları yüksek olmalıdır. Ancak sifacılar ve büyücüler de bünyeye önem vermelidirler.

Beceri: Karakterinizin saldırı ve savunma puanlarını etkileyen özelliktir. Saldırı puanının artması, sizin yakın dövüs veya menzilli silahlarla rakibinize vurma ihtimalinizi arttırır.Savunma puanının artması ise, rakibinizin aynı tarz silahlarla size vurma ihtimalini azaltır.Rakibinize verebileceginiz hasar potansiyeli ne kadar yüksek olsa da, ona vuRamadıgınızda hasar veremeyeceginizden savasçı ve sifacılar için önemlidir. Aynı zamanda yüksek savunma puanı, her çesit silah hasarından kurtulmanızı saglayabileceginden büyücüler için de önem tasıyan bir yetenektir.

İpucu: Eger saldırı puanınız, rakibin savunma puanından yüksek ise, rakibinize vurmaihtimaliniz %50’nin üzerindedir ve aradaki farka göre %95’e kadar artabilir.Bu dört özellik, aynı zamanda yetenekler menüsünde kullanabileceginiz özel yeteneklerin etkilerini de direk olarak belirlerler. Bu nedenle, bu dört özellige puan yatırırken çok dikkatli olmak gerekir.Bu dört özelligin yan tarafında, yatırdıgımız puanlardan etkilenen özelliklerimizi görebiliriz.Bunlar sırasıyla:

Hasar: Bu bölümün sag tarafında, eger rakibinize basarılı bir vurus gerçeklestirirseniz vereceginiz hasarın aralıgı görünmektedir. Mesela burada 120-140 yazıyor ise ben rakibime vurdugum takdirde bu iki deger arasında bir hasar verecegim demektir. Ancak buradaki hasar kısmında bazı özel hasar tiplerinin gösterilmedigini belirtelim. Örnegin ates hasarı veren özel
silahlardan kaynaklanan ekstra ates hasarı burada görünmez.Bu bölümün sol tarafında yer alan kısımda yazan rakam o esnadaki silahlı saldırı hızınızı,saniye cinsinden gösterir. Örnegin burada 2.00 yazıyorsa, 2 saniyede bir düsmana silahlı saldırı yapabileceginiz anlamına gelir.

Kudret: Var olan kudret puanınızı ve maksimum kudret puanlarınızı gösteren bölümdür.Ancak kudret puanınızı görmek için bu pencereyi açmak zorunda degilsiniz. Kisisel bilgi panelindeki mavi çizgi sizin ne kadar kudret puanınızın kaldıgını % ile gösterir.

Enerji: Sol taraf var olan enerjinizi, sag taraf ise maksimum enerjinizi gösterir. Ancak enerji puanınızı görmek için bu pencereyi açmak zorunda degilsiniz. Kisisel bilgi panelindeki kırmızı çizgi sizin ne kadar enerji puanınızı kaldıgını % ile gösterir.

Not: Enerji teriminin kullanımı, Sobee ekibinin, geçmis oyunlara yaptıgı bir saygı durusudur.(80’li yıllarda yayınlanan oyunlarda enerji terimi çok sık kullanılırdı)

Saldırı: Sol taraf, saldırı puanınızı gösterir. Bölme isaretinin sag tarafındaki ilk rakam, kritik hasar verme ihtimalinizi gösterir. Onun sagındaki rakam ise, kritik hasar çarpanıdır. Sizin rakibinize yaptıgınız her vurusun bir kritik hasar verme sansı vardır. Bu sans çesitli silahlarla ve yeteneklerle arttırılabilir. Verdiginiz hasarın kritik olup olmadıgına bilgisayarın yaptıgı
rastlantısal hesaplama karar verir.

Örnek: Eger rakibinize normalde 130 hasar veriyorsanız ve buradaki rakamlar %3x2 ise; her vurusunuzda 3% ihtimale rakibinize kritik(yüksek) hasar verebilirsiniz demektir. Bu %3’lük ihtimal gerçeklestigi takdirde, verdiginiz hasar sagda yazan çarpan kadar artar. Yani hasarınız 130x2 = 260 olur.

Savunma: Savunma puanınızı gösterir. Size vurulup vurulamamasını Beceri bölümünde anlatıldıgı sekilde etkiler.

Zırh: Hasar indirgeme yüzdenizi gösterir. Normalde alacagınız hasarın burada yazan yüzde kadar olan miktarı zırhlarınız tarafından absorbe edilir.

Örnek: Rakibiniz silahı ile size 100 hasar verme potansiyeline sahip.Sizin zırh degeriniz ise %5 olsun. Eger rakibiniz size basarılı bir vurus gerçeklestirirse, sizin alacagınız hasar, 100 – (100*5/100)’den 95 çıkacaktır. Yani zırh puanınız %5 eksik hasar almanızı saglayacaktır.Buradaki zırh yüzdesi ates, buz, elektrik, zehir ve asit hasarlarını indirgemez. Onlar direnç
puanlarından etkilenirler.

Dirençler bölümü

Burada oyundaki karakterimizin ates, buz, elektrik, zehir ve asit hasarlarını indirgeyecek olan direnç puanlarını yatırıyoruz. Her yatırılan direnç puanı, o tip hasara yönelik hasarın 1/1000’ini indirger.

Örnek: Ates direnciniz 100 ise; Size 1000 ates hasarı verecek bir büyüden alacagınızı hasar 100/1000 azalır. Yani 1000 yerine 900 hasar alırsınız.

Üretim ve toplama bölümleri

Üretim ve toplama bölümleri KV’de yapabileceginiz meslekleri barındırırlar. Üç adet üretici ve üç adet de toplayıcı meslegi vardır. Üreticiler silahtar, zırhçı, kimyager ve toplayıcılar ise madenci, sarraf ve lokman olabilir. Üreticiler oyuncuların giyebilecekleri esyaları üretirken, toplayıcılar bu esyaları yapmak için gereken materyalleri toplarlar ve islerler. Simdi bu meslek gruplarını basitçe açıklayalım.

Silahtar: Oyuncuların kullanabilecegi silahları ve asaları üreten meslek grubudur.

Zırhçı: Oyuncuların giyebilecegi giysiler, botlar, eldivenler ve zırhları üreten meslek
grubudur.

Kimyager: Oyunculara çesitli özellikler kazandıran iksirleri üreten meslek grubudur.
Madenci: Oyun alanındaki maden kaynaklarından maden çıkartan ve çıkarttıgı madenleri
isleyen meslek grubudur.

Sarraf: Oyun alanındaki tas bölgelerinden degerli tas çıkartan ve çıkarttıgı degerli tasları isleyen meslek grubudur.

Lokman: Oyun alanındaki bitki öbeklerinden, bitki toplayan ve çıkarttıgı bitkileri isleyen meslek grubudur.

Oyuncu, her seviye atladıgında edindigi puanları bu mesleklerden istediklerine dagıtabilir.Oyundaki bütün esya ve materyallerin kendi seviyeleri vardır. Burada yatırdıgınız puan, sizin

En yüksek hangi seviyeden esya üretebileceginizi veya en yüksek hangi seviyeden maden toplayabileceginizi belirtir. Örnegin, madenci meslegine 13 puan yatırdıysanız, 14üncü seviyeden maden toplayamazsınız veya 14üncü seviyeden madenci reçetesi ögrenemezsiniz.Esya ve reçetelerin özelliklerine ileride esyalar penceresi bölümünde deginilecektir. Üretimin ve maden islemenin nasıl yapılacagı ise, üretim penceresi baslıgı altında anlatılacaktır.

İpucu: Eger yüksek seviyeli üretici ve toplayıcı olmak istiyorsanız bütün meslek gruplarına puan yatırmak yerine, seçeceginiz iki meslek grubuna yönelmeniz faydalı olabilir.

Esyalar Penceresi

Kısayol panelindeki çanta sembolüne tıklayarak esyalar penceresini açabilirsiniz. Bu pencerenin üst bölümünde o esnada kullandıgınız esyalar ve para durumunuz, alt bölümünde ise yanınızda tasıdıgınız esyalar görülmekte. Yanınızda tasıdıgınız esyaları, farenizin sol
tusuna basılı tutup ilgili bölmeye bırakmak yöntemi ile üzerinize giyebilirsiniz. Bir esyanın üzerine gelerek sag tusla tıklamanız da, o esyayı hızlı bir sekilde ilgili bölmenize giymenizi saglayacaktır. Üzerinize giyilebileceginiz esya tipleri sırasıyla, kolye, yüzük, baslık, ceket, pantolon, eldiven, ayakkabı ve zırh’tır. Bunlar dısında tasıyabileceginiz esyalar, materyaller iksirler ve reçetelerdir. Esyalar panelinizde daha az yer kaplaması amacıyla aynı tipten materyal ve iksirleri üst üste koyabilirsiniz. Bu takdirde esyanın simgesinin üzerinde ondan kaç adet oldugu belirtilecektir. Üst üste duran materyalleri ayırmak için, materyalin simgesinin üzerine “shift” tusuna basılı tutarak farenizin sol tusuna basmanız ve çıkan pencerede kaç adet esyanın ayrılmasını istediginizi girmeniz ve klavyede giris tusuna (satırbası) basmanız gerekiyor. Bu islemi yaptıgınızda ayrılan materyaller otomatik olarak bos bir bölmeye yerlesecektir.Farenizin imlecini, herhangi bir esyanın üzerine getirdiginiz takdirde, o esyanın özelliklerinin göründügü küçük bir pencere çıkacaktır karsınıza. Simdi esya tiplerini ve özelliklerini inceleyelim;

Yakın dövüs silahları
Düsmanınızla çok yakın mesafedeyken kullanabileceginiz silah türüdür.
Simdi bir yakın dövüs silahının genel özelliklerini inceleyelim.

İpucu: Esyalar için standart pencere, burada esyanın silah oldugu ve silahın boyutu ile ilgili bilgi veriliyor.

Hasar: Bu kısımda yazan hasar, silahın her vurusta verdigi hasar çarpanının ifadesidir. Sizin vereceginiz gerçek hasarı göstermez. Çünkü sizin verdiginiz hasar güçten de etkilenir. Gerçek hasarınızı görmek için, daha önce açıkladıgımız, “Karakter özellikleri” penceresini kullanabilirsiniz.

Saldırı hızı: Silahın hızını sn. cinsinden gösterir. Burada 1.00 yazıyorsa bu silah, 1 snde bir hücum edebiliyor demektir. Silahın saldırı hızı, sizin saldırı hızınızı etkileyen bir parametredir. Ve sizin saldırı hızınız çesitli yetenekler yardımı ile attırılabilir. Gerçek saldırı
hızınızı daha önce açıklanan karakter özellikleri penceresinde görebilirsiniz. SVH(Saniyede verilen hasar): Silahınızın 1 saniyede verdigi ortalama hasar çarpanını gösterir.

Kritik vurus yüzdesi: Silahtan gelen kritik vurus yüzdesi ve kritik vurus çarpanlarını gösterir. (Bu tanımları daha önce karakter özellikleri penceresinde yapmıstık)

Eskime: İKV oyununda silahlarınız kullanıldıkça eskirler. Eskime oranı saglam bir silahta 1000/1000’dir. Eskime miktarı 0/1000’e düsen silahlar ve esyalar ise yaramazlar.

Fiyat: Esyanızın satın alma fiyatını gösterir.

Gereksinimler: Bu kısımda esyayı kimlerin kullanıp kimlerin kullanamayacagını görürüz.

Seviye: Esyanın seviyesidir. Sizin bir esyayı kullanabilmeniz için seviyenizin o esyanın seviyesinden yüksek olması gerekir.

Cinsiyet: Bayan – erkek esyası olup olmadıgını belirtir. Tüm cinsiyetler yazıyorsa o esyayı bayanlar da erkekler de kullanabilir demektir.

Sınıf: Savasçı, büyücü veya sifacı esyası olup olmadıgı buradan ayırt edilir. Tüm sınıflar yazıyorsa, esyayı bütün sınıflar kullanabilir.

Menzilli silahlar

Uzaktan hasar verebilen, tabanca, tüfek ve arbalet gibi silahlar menzilli silahlardır. Bu silahların yakın dövüs silahlarından bir tane fazladan özelligi vardır. Diger özellikleri yakın dövüs silahları ile tamamen aynıdır.

Menzil: Menzilli silahlara has bu özellik, silahınızın ne kadar uzaktan hasar verebilecegini gösterir.

Zırhlar: Oyunda zırh seviyesini arttıran esyalardır. 5 çesittir. Ceketler, pantolonlar,eldivenler, ayakkabılar ve zırhlar.

İksirler:

Oyunda bazı özelliklerinizi arttıran, tek kullanımlık esyalardır. ksirleri kullanmak için üzerlerine gelip sag tusla tıklamanız gerekiyor. Can ve kudret iksirleri gibi iksirler içildigi anda etkilerini gösterirken, bazı iksirler 5 dk süresince bir özelliginizi arttırırlar. ksirler, hızlı
erisim paneline de sürüklenip bırakma yöntemi ile eklenebilirler. (Bkz. Hızlı erisim paneli) İksir özelliklerinde sarı ile yazılan kısım, iksirin hangi özelliginizi arttırdıgını gösterir.Yukarıdaki örnekte, içildiginde, 787 kudret puanı verecek bir iksir görülmekte.

Materyaller:

Maden, tas ve bitkiler ile, bunların islenmis halleri, materyaller adı altında gruplanır.

Özel esyalar:

Özel esyaları, diger esyalardan ayıran özellikler, normaldeki kullanımlarına ek olarak, tıpkı iksirler gibi bir veya birkaç özelliginizi arttırmalarıdır. ksirlerdeki gibi sarı yazılan kısım arttırılan özelligi ve ne kadar arttırıldıgını gösterir. Özel esyalar isimleri ve isimlerinin
yazıldıgı renklerle normal esyalardan kolayca ayırt edilebilirler.

Sim renkleri ve anlatımları

Turkuaz: 1 özelliginizi arttıran büyülü esyalardır.

Sarı: 2 özelliginizi birden arttıran büyülü esyalardır.

Turuncu: Turuncu esyaların tamamının görüntüleri de farklı ve kendilerine özeldir. Bu esyalara “Saheser”’de denir. Saheserler 2’den fazla özelliginiz arttırırlar. Bu esyaların normal kuvvetleri de, aynı seviyedeki diger esyalardan çok daha fazladır.

Reçeteler

Reçeteler, oyunda üretebileceginiz esyaları ve islenmis materyalleri yapmak için gerekli olan formüllerdir. Reçeteleri ögrenebilmek için esyalar menüsünde üzerlerine sag tusla tıklamanız yeterlidir. Eger meslek seviyeniz yeterli ise, reçete yok olacak ve üretim pencerenizde üretebileceginiz esyalar kısmına eklenecektir. (Bu kısmı üretim penceresi’ni incelerken
ayrıntılı olarak anlatacagız)Reçetelerde penceresindeki farklı baslıkların tanımlanması:

Sim: Reçetenin basındaki isim, onun hangi esyayı veya materyali üretecegini de belirtir.

Materyaller: Reçeteyi ögrendiginiz takdirde, esyayı yapmak için hangi materyalden, kaç adede ihtiyacınız oldugunu gösteren kısımdır. Yani yukarıdaki örnekte, eger bu reçeteyi ögrenirsek, GB modeli Ruh Kalkanlı Ates Kargı asasını yapmak için 2 adet çelik, 2 adet Ametist, 6 adet Isırgan Tohumu 12 adet Akçaagaç odunu, 6 Adet Saf demir, 12 Adet Koni yapragına ihtiyacımız var demektir.

Gereksinimler
Reçeteyi ögrenebilmek için gereksinimleriniz belirtilir.

Seviye: Bu kısımda reçetenin seviyesi bulunmaktadır.

Bizim o esnada karsılayamadıgımız gereksinimler kırmızı ile yazılır.

Ürün: Ürün kısmında yapacagınız esyanın özellikleri yazıyor. Burada kafa karısıklıgı yaratabilecek kısım gereksinimler kısmı. Buradaki gereksinimler, reçeteyi kullanarak yaptıgınız ürünü kullanmak için ihtiyaç duyulan gereksinimler.

Esya alma ve esya bırakma

Oyunda bir yaratık öldürdügünüzde veya bir görev tamamladıgınızda size esya verilebilir. Bu esyalar, karakterinizin hemen ayagının altına, çuval olarak düserler. Bu çuval objesine farenizin sol tusu ile tıklarsanız, çuvaldaki esyaları gösteren dokuz bölmeli bir pencere
karsınıza çıkar. Bu pencereden, esyalar pencerenize sürükle bırak yöntemi ile tasımak suretiyle esyayı alabilirsiniz. Veya farenizin sag tusuna tıklayarak, esyalar kısmındaki herhangi bir bos bölmeye bu esyanın otomatik yerlesmesini saglayarak daha hızlı bir alma
islemi uygulayabilirsiniz. Bir esyayı yerden alarak direk üstünüze giyemeyeceginizi unutmayın, bunun için esyayı öncelikle yanınızda tasıdıgınız esyalar kısmına bırakmanız gerekiyor. Eger esyalar penceresindeki bütün bölümler dolu ise, yerden esya alabilmek için,
bazı bölümleri bosaltmanız gerekmekte.Kullanmayacagınız esyaları bırakmak için; bırakacagınız esyayı farenizin sol tusu ile ekranın
herhangi bir yerine veya çöp kutusuna sürükleyerek bırakabilirsiniz. Karsınıza, çıkacak “emin misiniz” sorusunu onayladıgınız takdirde, esyaya bir daha gelmemek üzere veda edersiniz. Satıcılardan esya satın alma:

Oyunda, satıcılardan esya satın almak için; satıcının üzerine sag tusla tıklayarak “alısveris baslat”’ı seçerek, satın alma penceresini açabilirsiniz. Bu pencerede, satıcının neler sattıgını görebilirsiniz. “Silah” bölümü silahlara ve asalara, “Zırh” bölümü giyim esyalarına ve zırhlara, “Diger” bölümü ise, iksirlere, reçetelere ve diger esyalara ayrılmıstır. Satın alma penceresindeki esyaları, esyalar pencerenize farenin sol tusu yardımı ile sürükle bırak yaparak, eger üzerinizde yeterli para var ise satın alabilirsiniz. Sizin esyalar pencerenizden satmak istediginiz esyaları, satın alma penceresine sürüklediginizde ise satıs yapabilirsiniz.

İpucu: Esyalarınız, normal fiyatlarının 1/5’i fiyatına satılacaktır. Eger Plus Paket aboneligine sahipseniz bu oran 1/3’e yükselecektir.

Banka’yı kullanma

Oyunda, banka binasının önünde bulunan “bankacı” karakterine farenizin sag tusu ile tıklayarak Kasamı göster seçeneginizi seçerek, banka kasanıza ulasabilirsiniz. Esyalar pencerenize sıgmayan önemli esyalarınızı farenizin sol tusu ile sürüklemek sureti ile kasanıza
koyabilirsiniz. Oyuncular arası esya alısverisi Herhangi bir oyuncuyu seçerek, farenizle isminin üzerine gelip sag tusla tıklayarak alısveris penceresini açabilirsiniz.Bu pencerede sol taraf size, sag taraf alısveris yaptıgınız oyuncuya ayrılmıstır. Esyalar
pencerenizden istediginiz bir esyayı sol taraftaki bölümlerden birine koyarak oyuncuya o esyayı teklif edebilirsiniz. Aynı sekilde sag taraftaki bölümlerdeki esyalar da size teklif edilen esyalardır. Bölümlerin hemen altında, gene sol tarafta sizin teklif ettiginiz para miktarı “+” ve “-“ simgelerine tıklayarak arttırılıp, azaltılabilir. Sag tarafta ise, size teklif edilen para miktarını görebilirsiniz. ki taraf da tekliflerini ortaya koyduktan sonra, alısverisi gerçeklestirmek için yesil olan onay simgesine basmanız gerekmekte. Bu islemden sonra onay simgesinin rengi beyaza dönecek ve karsınızdaki onaylayana kadar bekleyeceksiniz. Eger alısveris yaptıgınız kisi bu esnada, tekliflerinde degisiklik yaparsa, beyaz olan onay simgeniz tekrar yesile dönecek ve tekrar onaylama yapmanız gerekecektir. ki taraf da onaylama yaptıgı takdirde, eger sizin ve karsınızdaki kisinin esya penceresinde yeterli yer var ise, alısveris
gerçeklesecektir ve objeler esyalar pencerenizdeki bos yerlere yerlesecektir.

İpucu: Eger para miktarını ayarlamak için kullanılan “+” ve “-“ simgelerine shift’e basılı tutarak tıklarsanız, tek tıklayıs da normalin 10 katı arttırma ve azaltma yapabilirsiniz.

Yetenekler Penceresi

Yetenekler savasçı, büyücü ve sifacıların kullanabilecekleri, savasta büyük avantaj yaratan özelliklerdir. Yeteneklerini iyi kullanabilen bir oyuncu, bu konuda eksik olan oyunculara bariz bir üstünlük saglar. Yeteneklerin ne ise yaradıgı ve kullanım alanları elinizdeki rehberin ilerleyen kısımlarında ayrıntılarıyla açıklanacaktır. Simdi, yetenekler pencerenizin nasıl çalıstıgını ve bu yeteneklerin nasıl ögrenildigini açıklayalım.Kısayol panelinde, “el” simgesine tıkladıgımızda, yetenekler penceresi açılacaktır. Bu kısımda, bir takım simgeler görecesiniz. Bu simgeler, yetenek simgeleridir ve savasçı, büyücü ve sifacılarda farklıdır. Eger herhangi bir simgenin üzerine fare imlecinizle gelirseniz, o yetenegin özelliklerini görebiliriz.İKV oyununda her seviye atladıgınızda 1 yetenek puanı kazanırsınız. Bu puan yetenekler penceresinin alt kısmında birikir. Eger bir yetenegi kullanabilmek istiyorsanız o yetenege en
az 1 puan yatırmanız gerekir.Yetenekler seviyelerine göre sıralanmıstır. lk sıradaki yetenekler 1nci seviyede, ikinci kullanmadıgınız ve yer isgal ettigini düsündügünüz yetenekleri seçtikten sonra S ikonuna tıklayarak, üretim pencerenizden silebilirsiniz.

Mini-Harita açma/kapama

Kısayol panelindeki üzerinde rüzgar gülü ve pergel bulunan 5’inci ikon, ekranın alt sag kısmındaki mini-haritayı açıp kapamaya yarar.
Bu haritada önemli bölümler, çesitli sembol ve yazılarla belirtilmistir. Haritanın sol üst kösesindeki rakamlar, o anda sizin bulundugunuz noktanın “x” ve “y” koordinatlarını gösterir.Haritadaki sembollerin anlamları:

Kırmızı: Düsman yaratıklar.

Sarı: Oyuncular tarafından kontrol edilmeyen tarafsız karakterler ve lokasyonlar.(Madenler,kapılar, vb)

Açık yesil: Oyuncular tarafından kontrol edilmeyen dost karakterler.

Koyu yesil: Tarafsız yada sizinle aynı klanda olan oyuncular.

Turkuaz: Seçili karakteri gösterir.

Mor: Düsman klanın üyeleri.

Görev penceresi

Kısayol panelinde üzerinde parsömen resmi bulunan 6’ıncı ve son ikon görev pencerenizi açar. Oyundaki karakterlerden (oyuncu olmayan karakterler) görev almak için, karakterleri seçip isminin üzerine sag tusla tıklayarak konusmanız gerekmekte. Burada alınabilecek görevler kısmında bir görev görünüyorsa, bunun üzerine sol tus ile tıklayarak görevi okuyabilir ve onay ikonuna tıklayarak görevi alabilirsiniz. Artık konusma penceresinde, “alınmıs görevler” adı altında ikinci bir baslıkta, aldıgınız bu görevi görebilirsiniz. Eger bu görevin üzerine tekrar tıklarsanız, görevi veren kisi, görevle ilgili ip ucu veren bir cümle
söyleyebilir.Görevinizi aldıktan sonra, görev pencerenizi açarsanız, aldıgınız görevin buradaki listeye eklendigini görürsünüz. Bu listeden görevi seçerek, görevin gereksinimlerini tekrar okuyabilirsiniz. “Yapman gerekenler” kısmında, görevin özet olarak ne istedigi ve altında da görev metnini görebilirsiniz. Üst kısımda görev seçtikten sonra, “S” ikonuna tıklayarak görevi silebilirsiniz. Sildiginiz görevi aynı kisiden çogu zaman geri alabilirsiniz. Ancak bazı asamalarını tamamladıgınız zincir görevlerde, görevi tekrar alamayacagınız durumlar olabilir.Zamanlı sınırlamalı görevlerde, verilen sürenin sonunda görevi hala tamamlayamamıssanız, görev otomatikman listenizden silinir ve tekrar alıp deneyebilirsiniz.

Görevlerle ilgili ipuçları:

İpucu 1: Görevler, yaratık öldürerek alacagınız deneyim puanından çok daha fazlasını size verirler. Görev yaparak seviye atlamak, yaratık öldürerek seviye atlamaktan daha hızlı bir yoldur.

İpucu 2: Kendi seviyenizin altındaki yaratıkların verdikleri deneyim puanı nasıl siz seviye atladıkça azalıyorsa, görevlerin verdikleri deneyim puanları da sizin seviyeniz görevin seviyesini geçtikçe azalacaktır. Burada, yaratıklarda uygulanan formül geçerlidir. Sizin çok alt seviyenizdeki görevler size hiç deneyim puanı vermezler.

İpucu 3: Bir çok degisik görev tipi olabilir. Bir görevi alırken görev metninin tamamını okumanızı tavsiye ederiz. Bu metinler görevi yapabilmeniz için gerekli ip uçlarıyla birlikte, İKV dünyası ile ilgili pek çok bilgi ve gönderme barındırır. Zengin görev metinlerini okumak İKV’den daha çok zevk almanızı saglayacaktır.

İpucu 4: Zincir görevler, birbirine baglı görevlerdir. Birini yapmadan diger görevi alamazsınız. Zincir görevler bir çok seviye süresince devam edebilirler. Zincirin basındaki görev, seviyenizin çok altında bile olsa, o görevi yapmadıgınız takdirde belki de kendi
seviyenizdeki birkaç önemli görevi alamayabilirsiniz. Bu sebeple, bu tarzda görevleri kaçırmadan, zamanında yapmaya bakın.

İpucu 5: Görevlerde etkilesmeniz gereken karakterlerin koordinatları size verilebilir.

Mesajlasma Penceresi:

Diger oyuncular ile mesajlasabileceginiz penceredir. Mesaj yollamak için, Enter tusuna basarak veya yazma alanı üzerine tıklayarak mesaj penceresini aktif hale getirin(Aktif iken pencerenin rengi degisecektir). Mesajınızı yazdıktan sonra 'Enter' a basıp o an seçilmis olan kanaldan mesajınızı yollayın.Yedi ayrı mesaj kanalı vardır. Her kanal farklı özelliklere sahiptir ve mesajları ayrı renkte
yazılır. Bu kanallar renkleri ile beraber sunlardır:

Söyle Kanalı (Beyaz renk): Söyle kanalı, görüs alanınızdaki tüm kullanıcılar tarafından görülür. Kanal aktif ise mesaj satırının basında 'Söyle:' yazar. Baska bir kanal aktif ise '/s' yazdıktan sonra bosluk tusuna basarak aktif edilebilir. Siz degistirmediginiz sürece aktif kalır. Söylediginiz her cümlede, karakteriniz konusma animasyonu yapacaktır. Eger cümlelerinizin sonuna “!” isareti koyarsanız, sinirli bir konusma animasyonu, “?” koyarsanız, merak dolu bir konusma animasyonu görürsünüz.

Fısıldama Kanalı (Mor renk): Fısıldama kanalından yolladıgınız mesaj sadece seçilen alıcıya gider. Seçili alıcının ismi '[]' arasında yazılır. Mesaj penceresinden iki sekilde alıcı seçebilirsiniz:"

1) Gelmis mesajın üzerine tıklayarak,"

2) '/f' yazıp bosluk tusuna basıp alıcının adını yazıp tekrar bosluk tusuna basarak.

Fısıldama sadece bir mesajlık aktif kalır ve önceki kanala döner. Fısıldamaya hızlı cevap: Size yollanmıs en son fısıldama mesajını yollayana fısıltı ile cevap yazmak için 'Ctrl+C' tus kombinasyonunu, sizin en son fısıltı yolladıgınız kisiye tekrar fısıltı yollamak için 'Ctrl+X' kombinasyonunu kullanabilirsiniz.

Rol yapma kanalı (Açık mavi renk): Rol yapma kanalı, görüs alanınızdaki tüm kullanıcılar tarafından görünür. Gelen mesajlar yazı olabilecegi gibi oturma, el sallama gibi karakter hareketleri de olabilir. Kanal aktif ise mesaj satırının basında 'Rol yap:' yazar. Baska bir kanal aktif ise '/r' yazdıktan sonra bosluk tusuna basarak aktif edilebilir. Sadece bir mesajlık aktif kalır ve mesaj yollanınca önceki kanala döner.

-Rol yapma kanalının kullanımı : Rol yapma kanalı, oyuncuların yaptıgı hareketlerin, diger oyunculara anlatıldıgı kanaldır. Oyun dünyası içerisinde rol yapma, KV gibi rol yapma tabanlı oyunların en zevkli özelliklerinden biridir. Oyunda kullanabileceginiz hazır animasyonlar vardır.

/alkıs : Karakteriniz alkıslar.

/elsalla: Karakteriniz el sallar.

/evet: Karakteriniz evet anlamında basını sallar.

/gerin: Karakteriniz gerinir.

/göster: Karakteriniz ileride bir yeri gösterir.

/gül: Karakteriniz kahkaha atar.

/hayır: Karakteriniz hayır anlamında basını sallar.

/öp: Karakteriniz öpücük gönderir.

/iç: Karakteriniz bir sey içer.

/nah: Terbiyesiz bir hareket yapar.

/selam: Karakteriniz selam verir.

/sevin: Karakteriniz sevinir.

/otur: Karakteriniz oturur. (“o” Kısayolu oturmak için kullanılabilir. Oturan karakterlerin kudret ve enerjileri, normalden 10 kat hızlı dolar)

/yat: Karakteriniz yatar. (Oturma gibi kudret puanı artısını 10 kat hızlandırır)

/üzül: Karakteriniz üzülür.

/zar: 1 ile 100 arasında rast gele bir sayı atar.

Rol yapmak için bu animasyonlardan faydalanabileceginiz gibi, mesela karakterinizin adı Rıfat ise ve onun öksürmesinin yerinde bir hareket olacagını düsünüyorsanız, rol yapma kanalına, “Rıfat öksürüyor” yazdıgınız takdirde, diger rol yapan oyuncuların sizin o esnada o animasyonu yapmadan da öksürdügünüzü anlamasına yol açar.Bu ne ise yarar diye düsünüyorsanız; bu tarz gerçekçi rol yapma yazıları, oyun dünyasına katkıda bulunur, sizin kendinizi dünyanın daha bir içerisinde hissetmenizi saglar. Bu sekilde gerçekçi rol yapan arkadaslar bir araya gelerek, çok zevkli vakit geçirebilirsiniz.

Zar atmanın kullanım alanı: Zar, siz oyunculara sunulmus bir araçtır. Zar sayesinde, oyuncular kendi aralarındaki bazı problemleri hızlı bir sekilde çözebilirler.

Örnek: Birbirini iyi tanıyan bir grup, beraber yaratık öldürüyorlarsa, yaratıklardan düsen torbaların kim tarafından alınacagını belirlemek için zar atabilirler. En yüksek zarı atan, torbayı alabilir. Veya bir madenden çıkan madeni toplamak için zar atılabilir. Bu hem zevkli bir oyun, hem de etkin bir yöntem haline getirilebilir.

Grup kanalı (Kırmızı renk): Grup kanalına yazdıgınız mesajlar, sadece grubunuzdaki kullanıcılar tarafından görülür. Kanal aktif ise mesaj satırının basında 'Grup:' yazar. Baska bir kanal aktif ise '/g' yazdıkdan sonra bosluk tusuna basarak aktif edilebilir. Siz
degistirmediginiz sürece bu kanal aktif kalır.

Klan Kanalı (Sadece plus paket aboneleri kullanabilir): Bir klana mensupsanız klan kanalına yazdıgınız mesajlar, sizinle aynı klana baglı tüm kullanıcılar tarafından görülür. Kanal aktif ise mesaj satırının basında 'Klan:' yazar. Baska bir kanal aktif ise '/k' yazdıkdan sonra bosluk tusuna basarak aktif edilebilir. Siz degistirmediginiz sürece bu kanal aktif kalır.

Bölge kanalı (sadece plus paket abonelerine) (Turuncu Renk): Bölge kanalı, sizinle aynı bölgedeki tüm kullanıcılar tarafından görülür. Kanal aktif ise mesaj satırının basında 'Bölge:' yazar. Baska bir kanal aktif ise '/b' yazdıkdan sonra bosluk tusuna basarak aktif edilebilir. Sadece bir mesajlık aktif kalır ve mesaj yollanınca önceki kanala döner.

İpucu: Bölge kanalı, bulundugunuz bölgedeki bütün kullanıcılara ulastıgından, özellikle oyunda ürettiginiz veya topladıgınız materyalleri satma ilanlarınızda oldukça faydalıdır.

Sistem kanalı: Sistem kanalı, size oyun hakkında bilgi ve uyarıların yollandıgı kanaldır.Cevap yazılamaz ve filtrelenemez.

Esya Baglama :Çantanızdaki esyalara Ctrl'ye basılı tutarken sol tusla tıklarsanız o an aktif olan kanala bu esyanın ismini otomatik olarak yazdırırsınız. Diger oyuncular bu yazıya sag tıklayarak esyanın tüm özelliklerini görebilirler. Esya alıs/satıs anonslarınız için idealdir. Siz de mesaj pencerelerine gönderilmis esya isimlerinin üzerine sag tusla tıklayarak özelliklerini görebilirsiniz.

İpucu: Eger mesaj penceresindeki esyalara sag tusla tıkladıgınızda özellikleri görünüyorsa, o zaman mesajı yazan oyuncu yazdıgı sırada o esyaya kesin olarak sahip demektir.

Mesaj Filtreleri:Görmek istemediginiz kanalları kapatarak mesajlarını almamanızı saglar. Bir kanalı kapatmak için mesajlasma penceresinin üstündeki 'F' tusuna basarak açılan listeden isaretini kaldırmanız yeterlidir. Filtrelenmis bir kanala mesaj yolladıgınızda filtresi de otomatik olarak açılacaktır.

Baglantı Listesi
Sık mesajlasmak istediginiz veya hiç konusmak istemediginiz kisileri ekleyebileceginiz listeleri içerir. Arkadas listesi ve yasaklılar listesi olarak iki tane liste vardır. Baglantı penceresini açmak için mesajlasma penceresinin üstündeki 'B' tusuna basın. Listelere kullanıcı eklemek için yollanan mesajlara veya karakter portrelerine sag tusla tıklanınca açılan menüleri kullanın.

Arkadas listesi:

Arkadas listenize eklediginiz bir oyuncunun, o esnada oyuna baglı olup olmadıgını, baglı ise hangi bölgede ve kaçıncı seviyede oldugunu görebilirsiniz. Bu listedeki isimlerin üzerine gelip sag tus ile tıkladıgınızda bu kisiye fısıldama kanalından mesaj gönderebilir, aynı bölgede iseniz, grup kurabilirsiniz. Kisi sili seçerek bu kisiyi arkadas listenizden kaldırırsınız.

Yasaklılar listesi:

Sizi rahatsız eden oyunculardan mesaj gelmesini, o oyuncuyu bu listeye ekleyerek engelleyebilirsiniz. Bu listeye eklenen oyuncunun, kanal ne olursa olsun yazdıgı mesajları görmezsiniz. smin üzerine sag tusla seçerek “kisi sil”’e tıklarsanız, bu kisiyi yasaklılar
listenizden kaldırırsınız.

İpucu: Yasaklılar listesi rahatsız edici oyunculardan sizin kendinizi korumanız için saglanmıs bir imkandır. Küfür, hakaret gibi konular tarafımızca hos görülmemekte ve oyun yöneticilerimiz tarafından bunlara müdahale edilmektedir. Fakat takdir edersiniz ki binlerce kisinin yazısmalarını her saniye takip etmek ve anında müdahale etmek mümkün degildir.İste bu sebeplerden dolayı sizleri rahatsız edenlere karsı öncelikli olarak yasaklılar listesini kullanmanızı öneriyoruz.

İKV Klavye Örtüsü

Kamera hareketi tusları:

W,A,S,D ; Ok tusları ; Fare sag tus + sürükleme : Kamerayı hareket ettirir

Nümerik klavye “+” “-“ ; Fare tekerlegi : Kamera yakınlastırma, uzaklastırma

F4 : Kamerayı üst çapraz açıya alır ve y eksenini kilitler.

Hareket ve seçim tusları:

Fare sol tus: Kosma ; Nesne-Adam seçme

Fare sag tus: Saldırı ; Etkilesim menüsü (Natürel veya dost bir objeye tıklandıgında)

Shift + Fare sol tus: Yürüme

Ctrl + fare sol tus: Nesne-adam seçmeden kosma

Alt + fare sol tus: Hareket etmeden adam seçme

Space: Seçilen hedefe dogru kosma ve seçilen hedef menzile girdiginde saldırma

Tab: Yakından uzaga dogru düsman hedeflerini seçme ve hızlı hedef degistirme.

O: Oturma / Ayaga kalkma

Klavye kısa yolları:

F1: Yardım penceresi açma/kapama

Y: Yetenekler penceresi açma/kapama

U: Üretim penceresi açma/kapama

G: Görevler penceresi açma/kapama

H: Mini harita açma/kapama

K: Karakter bilgisi penceresi açma/kapama

C: Esyalar penceresi açma/kapama

1,2,3,4,5,6,7,8,9,0: Hızlı erisim panelindeki bölümlerin kısa yol tusları

Mesajlasma ile ilgili tuslar:

Enter: Mesaj yazma ve yollama

Ctrl+C: Size yollanmıs en son fısıldama mesajını yollayana fısıltı ile cevap yazmak.

Ctrl+X: Sizin en son fısıltı yolladıgınız kisiye tekrar fısıltı yollamak.

Görsel tuslar:

F5: Kullanıcı arabirimi açma/kapama

F8: Oyuncu isimlerini açma/kapama

F10: Performans/Sistem bilgilerini açma/kapama

Oyuna girdim, ne yapmam gerekiyor?

Oyuna Eminönü’nde baslıyorsunuz. Farenizin sol tusu ile etrafta dolasabilirsiniz. Öncelikle, güvenli bir yerde kontrollere ve kamera kullanımına alısmanızı öneriyoruz.İKV oyununda, aynı anda sizin gibi oyunu oynayan yüzlerce kisi etrafta geziniyor olacaktır.
Mesaj pencerenizi kullanarak onlarla mesajlasabilir, diger oyuncuların tecrübelerinden de faydalanabilirsiniz. Asagıda, etrafta dolasırken yapabileceginiz temel etkilesimler anlatılıyor.

Oyuncularla etkilesim:

Oyuncu olan karakterleri seçerek sag tusla tıkladıgınızda etkilesim menüsü açılacaktır. Bu menüde çıkan seçenekler;

Fısılda: Bu oyuncuya fısıldama kanalından, özel mesaj göndermenizi saglar.

Gruba davet et: Oyuncuyu, kendi kurdugunuz grubunuza davet edersiniz. Eger oyuncu kabul ederse, grubunuz kurulmus olur. Oyun esnasında size grup teklifi de gelebilir. Bu durumda onay tusuna basarsanız gruba katılırsınız.

Grup oyunu:Bir grup en fazla 6 kisi olabilir. Grubu kuran grup lideridir. Sadece grup lideri gruba yeni üyeler alabilir. Grup lideri, grup içerisinde istemedigi oyuncuları grubundan çıkarabilir. Eger grup lideri oyundan çıkarsa, bir sonraki oyuncu grup lideri olur. Grup liderinin, isminin yanında parantez içinde “lider” yazar.

Grup oyununun avantajları:Grup oyununda oyuncuların, öldürdükleri yaratıklardan aldıkları deneyim puanı paylasılır. Öldürülen yaratıklardan düsen esyaları grubun herhangi bir üyesi alabilir. Grup oyununda, yaratık öldürme görevleri ortaktır. Diger görevleri ise, gruptaki herkes kendi hesabına yapar.

Örnek: Eger size 10 adet cin öldürme görevi verildiyse ve gruptaysanız, grubunuzdaki herhangi bir kisinin öldürdügü cinler, sizin hesabınıza da yazılırlar.Eger grubunuzun bulundugu bölgeyi terk ederseniz, otomatik olarak gruptan çıkarsınız.
Gruptan çıkmak için, kendi isminizin üzerine sag tusla tıklayarak “gruptan çık”’ı seçmeniz yeterlidir.
Etkilesim menüsünün özelliklerine devam ediyoruz.

Alısveris baslat: Bu rehberde daha önce anlatıldıgı gibi, seçtiginiz oyuncu ile alısveris yapmanıza olanak saglar.

Arkadaslara ekle: Kisiyi arkadas listenize ekler.

Yasaklılara ekle: Kisiyi yasaklılar listenize ekler.

Gruptan çıkar: Eger oyuncu grubunuzdaysa ve grubun lideri siz iseniz, bu seçenek yardımı ile oyuncuyu grubunuzdan çıkarabilirsiniz.Oyuncu karakterlerle açılan etkilesim menüsünün özellikleri bunlardan ibaret.

Oyuncu olmayan karakterlerle (OOK) etkilesim:

İKV oyununda çok sayıda oyuncular tarafından kontrol edilmeyen karakter de(oyuncu olmayan karakter, OOK) vardır. Bu karakterlerle de, karakterin üzerine sag tusla tıklayarak konus seçenegi ile iletisime geçersiniz. Konustugunuz karaktere göre farklı seçenekler çıkabilir.

Örnekler:Agah bey ile konusarak oyunun ilk görevini alabilirsiniz.

Mısır çarsısındaki Demirci Rüstem ile konusarak alısveris baslatabilirsiniz.

Lodos lideri smet bey ve Arz Lideri Handan Hanım ile konusarak bu klanlardan herhangi birine katılabilirsiniz.

Bankacı ile konusarak, kasanızı kullanabilirsiniz.

İpucu: OOK’lerle sürekli etkilesimde bulunmak önemlidir. Seviye atladıkça, OOK’ler size daha önce yapmadıgınız görevleri verebilirler.

Nesnelerle etkilesim:

İKV oyunundaki, kapılar, madenler, ruh tasları ve benzeri duragan nesneler vardır. Nesnenin üzerine gelerek faremizin sag tusu ile tıkladıgımızda, nesne ile yapabilecegimiz etkilesim seçenekleri karsımıza çıkacaktır. Çok sayıda nesne tipi ve etkilesim vardır. Bunlardan bazıları;

Kapılardan girme:

Eger nesne bir kapı ise, gir seçenegine tıklayarak kapıyı kullanabiliriz.

Örnek: Oyuna basladıgınız yerde, mısır çarsısının kapısına gidin ve kapının üzerine sag tusla tıklayarak “Gir”’i seçin. Kısa bir yüklemeden sonra Mısır Çarsısı’na gireceksiniz.

Dikkat: Her kapı tıklanabilir degildir.

Maden, tas ve bitki toplama:

Maden, tas veya bitki nesnelerinin üzerine sag tus ile tıklanarak “topla” seçenegi seçildigi takdirde, toplayıcılık seviyeniz yeterli ise, madeni toplayabilirsiniz. Topladıgınız maden, ayagınızın altına çuval içerisine düsecektir.Maden, tas ve bitki nesnelerinden herhangi bir oyuncu toplama yaptıktan sonra, bir süre hiçbir oyuncu bu nesneleri kullanamaz.

İpucu: KV’deki kaynaklardan, çok düsük ihtimallerle çok seyrek ve degerli materyaller de çıkabilir.

Ruh taslarını aktive etme:

Oyundaki nesnelerden biri de sizi bir yerden bir yere tasıyan, ruh taslarıdır. Bu tasları “aktive et” seçenegini seçerek kullanabilirsiniz.

İpucu: Ruh taslarının geçmisini merak edenler Arzuhalci ile konusabilirler.

Örsleri kullanarak tamir etme:

Örsler oyunda tamir amacıyla kullanılan nesnelerdir. Bir örsün üzerine sag tusla tıklayarak “bütün esyaları tamir et” seçenegini seçerseniz, üzerinizdeki bütün esyalar tamir olacaktır.Bunların dısında, stanbul oyununda etkilesilebilecek çok sayıda nesne vardır. Bunlar siz oyuncular tarafından kesfedilmeyi bekliyorlar.

İKV’de saklı türlerle savas:

İstanbul Kıyamet Vakti dünyası, oyuncuların mücadele etmesi gereken çok sayıda yaratık barındırıyor. Tıpkı oyuncuların oldugu gibi yaratıkların da seviyeleri vardır. Yaratıkların seviyeleri isminin yanında parantez içinde yazan rakam ile belirtilir. Düzgün yatırdıgınız
puanlarla, kendi seviyenizdeki yaratıkları rahatlıkla alt edebilirsiniz.Digerleriyle aynı seviyede oldugu halde, onlardan daha güçlü yaratıklar da bulunabilir. Bu yaratıkların zorluk seviyesini, seviyelerinin yanında parantez içinde yazan tanımlamalardan anlayabilirsiniz. Örnegin “Usta” yaratıklar, normal yaratıklardan daha zor ölürler, daha çok hasar verirler vb.Tabii bir de oyunda bir örnegi daha olmayan, özel isimleri olan yaratıklar vardır. Bu yaratıklar, seviyelerinin gerektirdiginden çok daha fazla güçlü olabilirler.
Simdi yaratıklarla yapılan savaslarla ilgili bilinmesi gereken noktaları aydınlatalım.

Yaratıklardan alınan deneyim puanı:

Her yaratık öldügünde bir miktar deneyim puanı verir. Bu deneyim puanı, yaratıga ilk hasarı veren kisiye yazılır. Eger bir yaratıga ilk siz hasar verdiyseniz, bu hasar ne kadar düsük olursa olsun, o yaratık öldügü takdirde deneyim puanını siz alacaksınız demektir.

Örnek: Ferhan bir savasçı ve Tekin’de Ferhan’dan daha üst seviyede bir büyücü. Ferhan bir çeteciye saldırıyor. Ve ilk vurusta çetecinin enerjisinin %2’sini götürüyor. Ardından Tekin,çeteciye 2 büyü atıyor ve çeteciyi öldürüyor. Ferhan çetecinin enerjisinin sadece %2’sini götürdügü halde, çetecinin verdigi deneyim puanı Ferhan’a yazılır. Çünkü ilk basarılı vurusu Ferhan gerçeklestirmistir.
Eger siz yaratıga ilk hasarı verdiginiz halde, bir sekilde yaratıktan önce öldüyseniz, deneyim puanı siz öldükten sonra hasar veren ilk oyuncuya yazılacaktır.

Not: DVO’lar için çok önemli olan bu konu zamanla evrime ugramıstır. Bir zamanlar uygulanan en çok hasarı verenin düsmanı sahiplenmesi veya son darbeyi indirenin sahiplenmesi gibi uygulamalar yapılmıs fakat bunların Ölüm Çalma (Kill Steal-KS) denilen
soruna yol açtıgı görülmüs ve modern DVO’larda IKV’nin de benimsedigi sistem uygulanmaya baslanmıstır.

Yaratıklardan aldıgınız deneyim puanlarının degistigi durumlar:Eger sizin seviyeniz öldürdügünüz yaratıgın seviyesi ile aynı ise veya bu yaratıgın seviyesinden düsük ise, o takdirde, yaratıgın verdigi deneyim puanının tamamını alırsınız. Ancak seviyeniz, öldürdügünüz yaratıga göre yükseldikçe, aldıgınız deneyim puanı azalmaya baslar. Bir süre sonra, o yaratıktan hiç deneyim puanı almamaya baslarsınız.

İpucu: Tam deneyim puanı almak için, daima kendinizle aynı seviyedeki yaratıklarla dövüsmeye özen gösterin. Kendi seviyenizden çok yüksek yaratıkları öldürmeye çalısmak, size uzun vadede daha çok deneyim puanı kazandırmayacaktır. Çünkü bu yaratıkları
öldürmeye çalıstıgınız sürede, kendi seviyenizde daha çok yaratık öldürebilirsiniz.

Yaratıklardan düsen esyalar:Öldürdügünüz her yaratıgın, esya düsürmesi ihtimali vardır. Yaratıklar kendi seviyelerine
yakın seviyelerde esyalar düsürürler. Asla kendi seviyelerinden yüksek esya düsüremezler.Bir yaratıgın düsürdügü esyayı, tıpkı deneyim puanında oldugu gibi, ona ilk hasarı veren oyuncu alır. Grup tarafından öldürülmüs ise tüm grup üyeleri bu esyayı alabilirler (/zar komutunu tekrar hatırlatalım).

Yaratıkların dogal davranısları ve saldırma mesafeleri:İKV oyununda yaratıklar, yasadıkları veya korumak durumunda oldukları bölgelerdegezinirler. Bazı yaratıklar oldukça genis alanlarda dolasırken, bazı yaratıklar da (Mesela bir girisi koruyan nöbetçiler), çok dar bir alanda nöbet tutarlar. Yaratıkların her birinin, karakterlerine göre bir saldırma mesafesi vardır. Ve siz bu mesafeye girdiginizde size karsı saldırıya geçerler. Eger seviyeniz, yaratıgın seviyesinden düsükse veya aynı ise, o takdirde,
yaratık uzak mesafelerden size saldırabilir. Eger siz, yaratıga göre çok yüksek seviyedeyseniz, yaratıklar onlara çok yaklasmadıkça size saldırmayacaklardır.

Yaratıkların kaçma durumu:İKV oyununda yaratıklar korudukları bölgeden çok fazla uzaklasmazlar. Eger bir yaratık korudugu bölgenin sınırına gelirse (veya getirilirse), o takdirde yaratık kaçmaya baslar. Kaçmaya baslayan yaratıgın enerjisi tamamen dolar, üzerindeki bütün pozitif ve negatif büyü etkileri ve hiddeti(Aggro, az sonra açıklanacak) silinir. Ayrıca yaratık bütün saldırı etkilerine
karsı %100 korunur. Tabii olarak, o yaratıga ilk vuranın bilgisi de silinir. Bu da demek oluyor ki, eger deneyim puanı almak için bu yaratıga vurduysak ve sonrasında yaratık kaçmaya basladıysa, bu yaratıgın artık bizim için saldırılacak yeni bir yaratıktan farklı yoktur.

İpucu: Eger deneyim puanını alacagımız bir yaratıgın ölmesine çok az kaldıysa, o takdirde buyaratıgın, kendi bölgesinden çok fazla uzaklasmasına müsaade etmeden son vurusu yapmaya dikkat etmeliyiz. Aksi takdirde bütün emeklerimiz bosa gidebilir.

Yaratık hiddeti (Aggro):İKV oyunundaki yaratıkların hepsinin bir hiddet düzeyi vardır. Yaratıklar, kendilerine en zararlı olabilecek oyuncuları kendilerine hedef seçerler.

Örnek:Aynı anda bir yaratıga aynı silahlarla saldıran iki savasçıdan Ahmet ilk vurusunda 60 hasar veriyor, Ferhan ise 50. Bu durumda savasçı 60 hasar veren Ahmet’i kendisine daha büyük bir tehdit olarak göreceginden ona saldıracaktır. kinci hamlede Ahmet, yaratıga vurmayı bırakıyor. Ve Ferhan bir vurus daha yapıyor. Ferhan toplamda 100 hasar verdiginden bu deger Ahmet’in 60 hasarını geçecek ve yaratık Ferhan’a vurmaya baslayacaktır. Üçüncü hamlede bir büyücü uzaktan bir büyü atıyor ve yaratıga 150 hasar veriyor ve Ferhan’da yaratıgı ıskalıyor. Bu durumda yaratık, büyücüye dogru kosmaya baslayacaktır. Yaratık kosarken
Ferhan sert vurus yetenegi uyguluyor ve yaratıga 100 hasar veriyor. Bu durumda Ferhan’ın yaratıkta yarattıgı hiddet artıyor ve yaratık geri dönerek tekrar Ferhan’a saldırıyor. Bu esnada yaratıgın arkadasları olan baska iki düsman bölgeden geçiyor. Etrafta hasar veren Ferhan’ı görüyor ve ona saldırıyorlar. Ferhan’ın sifacı arkadası Ekrem, Ferhan’ı 100 saglık puanı iyilestiriyor. Sifacının bu hasarı bölgesel bir tehdit oldugundan, bu daha önce hasar almamıs iki yaratık sifacıya kosuyorlar. Ferhan’ın daha önce vurdugu yaratık ise, Ferhan tarafından daha önce 200 hasar aldıgından Sifacı Ekremi dikkate almadan Ferhan’a vurmaya devam
ediyor. Ekrem, Ferhan’dan daha dayanıksız, bunu fark eden Ferhan yaratıkların hiddetini çekmek için,yaratıklardan birine, fazla hiddet (Aggro) yaratan Kıskırtma yetenegi uyguluyor. Yaratıklardan biri Ferhan’a dönüyor. Digeri sifacıya olan seyahatine devam ediyor.İste KV oyununda yapılan her vurusun, uygulanılan her yetenegin bir Hiddet(Aggro) degeri vardır. Ve yaratıklar, kendilerinde en çok hiddeti yaratan oyunculara saldırırlar. Bu grup savasının stratejisini temellendiren bir unsurdur.

Yaratıklara karsı Grup savası teknikleri ve sınıfların üstlendigi roller :Oyuncuların bir araya gelerek olusturdugu gruplar, ancak taktik olarak uyumlu hareket ederlerse basarılı olurlar. Basarılı DVO’larda kullanılan taktikler, KV oyunu için de geçerlidir. Simdi İKV’de geçerli olan bazı terimleri açıklayalım. Bu terimleri, yetenek açıklamalarında da sıkça kullanılacagından, iyi ögrenmenizi tavsiye ediyoruz.İKV’de grup oyunu çerçevesinde üç tip görev sekli vardır. En fazla 6 kisilik gruplardan olusan KV oyununda, her grupta en az bir tank, bir iyilestirici ve bir SVH/DPS olması önemlidir. Diger üç kisi için, görevin seklinde göre, ek Tank, SVH veya iyilestirici alınabilir. Simdi grup içerisindeki bu görevler neler, açıklamasını yapalım.

Tank:Yüksek zırh ve savunma degerlerine sahip olan tanklar grup oyununun vazgeçilmez ögeleridir. Gruba saldıran yaratıkların hiddetlerini üzerinde toplayan ve hepsini üzerine çeken tanklar bu sayede, daha kırılgan, saglık puanı daha düsük, fakat daha çok hasar veren sınıfların (SVH’lerin) düsman tarafından rahatsız edilmeden, hasar vermesine olanak tanırlar.Bu sırada gurubun sifacıları da dayanıklı tankı iyilestirirler. Tanklar diger oyunculardan daha az hasar alacagından, sifacı daha az kudret puanı kullanarak uzun süre dinlenmeden savasabilir.İKV oyununda tank olabilecek tek sınıf savasçıdır. Tanklık yapmak isteyen bir savasçı için en önemli faktörler zırh ve savunma veren esyalar ile yeteneklerdir. Çok büyük hiddet (Aggro) ortaya çıkaran Kıskırtma ise, tanklık için en önemli yetenektir. Bir tank için rakibe bir SVH kadar olmasa da hasar vermek de önemlidir. Çünkü fazla hasar da gene hiddet ortaya çıkartır.İyi tank oynamak oldukça zor bir istir. Rakibin kendisine saldırmasını saglayamayan savasçılar tank olarak gruplarda yer bulamazlar.

SVHci/DPSci (Saniyede verilen hasar/Damage per second):Bu oyuncular, birim zamanda düsmana en çok hasarı vererek yaratıkları ortadan kaldırmaya çalısırlar. SVH oyuncuları, hasar agırlıklı yapı kurarlar kendilerine. Esyaları da hasar veren objelerden seçerler. En iyi SVH’ler büyücülerden çıkar. Savasçılar da, yüksek hasar degerlerine ulasabilirler. Ellerinde yüksek hasarlı silahlar olan sifacılar da, çok tercih edilmese de bu görevi yerine getirebilirler.

İyileştirici/Healler:İKV oyununda iyilestirici olarak oynayan sınıf sifacılardır. yi bir grupta genelde iki iyilestirici idealdir. Bunlardan biri tank’ı iyilestirirken, digeri grubun enerjisi azalan diger elemanlarına yönelir. Sifacılar, kudretlerini dikkatli kullanmalı ve kudretin büyük bölümünü iyilestirme büyüleri için kullanmalıdırlar. Saldırı yetenekleri için fazla kudret harcayan sifacılar, kudret bitmesi sonucu iyilestirme destegi kesilen grubun tankının ölmesine dolayısıyla bütün grubun yok olmasına neden olabilir. yilestiriciler, kudret ve iyilestirme veren esyalara odaklanmalılar.

İKV ve oyuncuya karsı oyuncu (OkO veya PvP) savasları:

İKV oyununda, oyuncular birbirleriyle savasabilirler. OkO savaslarına katılmak için birbirine düsman iki klandan birine dahil olmanız gerekmekte. Bu klanlar Arzın Çocukları ve Lodos’dur. Klanlardan herhangi birine katılmak için en az 5nci seviye olmalısınız. Mısır çarsısının yanındaki park alanında bulunan Handan hanım Arzın Çocukları Klanı’nın, aynı parkın diger tarafında bulunan smet bey, Lodos Klanı’nın liderleridir. Handan hanım veya smet bey’i sag tusla seçerek, klana katıl seçenegini seçtiginiz de klanlardan birine
katılmıs olursunuz. Klandan ayrılma islemini de gene aynı sekilde gerçeklestirebilirsiniz. ki klanın birbiriyle savasmalarının tarihsel nedenlerini, İstanbul Kıyamet Vakti oyununun internet sitesindeki tarihçesini okuyarak ögrenebilirsiniz. Bir kez klana katıldıgınızda, karsı klanın bütün üyeleri sizin için, siz de onlar için düsman olacaksınız.

Dikkat:Klanlardan birine katıldıgınız zaman, oyuncuya karsı oyuncu müsabakalarını onaylamıs sayılıyorsunuz. Karsı klandan birilerinin, hangi seviyeden olursa olsun sizi defalarca öldürmesi, size görev yaptırtmayacak sekilde saldırgan oynamaları tamamen oyun kuralları içerisindedir. Bu sebepten ancak kendinizi bu savaslara hazır hissettiginizde bir klana katılın.

İKV oyununda karakterinizin ölmesi :

Karakterinizin ölmesi çok trajik sorunlar dogurmaz. Ölen bir karakter en yakın güvenli bölgede oyuna yeniden baslar. Ölen karakterler bir miktar para kaybederler ve esyaları da hasar görür.

İKV oyununda kullanılabilecek yetenekler ve kullanılıs sekilleri:

Savasçı yetenekleri:

Depar: 10 saniye süresince karakterinizin hızını arttırır. Temel olarak beceri ve zekaya yatırdıgınız puanlardan etkilenir. Depar yetenegine yatırdıgınız puanlar da gene hızınızı arttırır.

Kullanımı: Depar, savasçıların bir yerden bir yere daha hızlı seyahat etmelerini saglar. Ancak asıl amacı, oyuncuya karsı oyuncu müsabakalarında menzilli düsmanların yakınına ulasımı hızlandırarak onlarla yakın dövüse girmeyi saglamaktır. Menzilli düsmanı kovalarken, gidecegi pozisyon önceden tespit edilip, depar yetenegi kullanılarak bu noktalara fare ile tıklamak ve yakın dövüs menzili içine girdiginde bosluk tusuna basarak etkili vuruslar yapmak düsmanın ortadan kaldırılmasını saglayabilir. Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: 40 Sn.

Hızlı dövüs: 1 dakika süresince karakterinizin vurma hızını arttıran bir yetenektir. Beceri ve zekaya yatırdıgınız puanlardan etkilenir. Bu yetenege yatırdıgınız puanlar da, dövüs hızınızı arttırır.

Kullanımı: Savasçının bu yetenegi, savasa girmeden önce uygulaması ve yetenek uygulandıktan sonra “Kudret” puanının dolmasının beklenmesi iyi bir kullanım seklidir. Saldırı hızı artan savasçının birim sürede verdigi hasar da otomatikman artacaktır.
Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: Yok

Sert Vurus: Düsmanınızla yakın dövüs yaparken bu yetenegi kullandıgınızda, düsmanınıza vurabildiginiz takdirde yüksek hasar verirsiniz. Güç ve beceriye yatırdıgınız puanlar sert vurusun verecegi hasarı arttırır. Sert vurus yetenegine yatırdıgınız puanlar da gene sert vurusun verecegi hasarı arttırır.

Kullanımı: Kısa sürede verdigi yüksek hasarlarla savas süresini kısaltır. Özellikle enerjisi belli bir düzeyin altına düsürülmüs düsmanların, iyilesme uygulamasına veya kaçmasına fırsat bırakmadan yok edilmesi durumlarında faydalıdır. Aynı zamanda yüksek hasar degeriyle, savasçının düsmanın hiddetini üzerinde tutmasına da faydalı olması ile, grup savaslarında da etkilidir. Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: 3 Sn.

Defansif dövüsme: 60 saniye süresince, defansınızı arttırarak, rakibinizin size silah ile vurması ihtimalini azaltırsınız. Buna karsılık saldırınız yani rakibinize vurma ihtimaliniz de, bir miktar düser (Digeri ile aynı oranda degil). Defansif dövüsme yetenegi ile beceri ve bünyeye yatırılan puanlar, bu yetenegin savunma ve saldırı üzerindeki etkilerini arttıracaktır.

Kullanımı: Bu yetenek grup savaslarında faydalıdır. Savasçı hiddetini çektigi düsmanlardan daha az hasar yer ve daha dayanıklı olur. Daha dayanıklı savasçı, grup için daha iyi bir tanktır. Bu yetenegin büyü hasarı veren düsmanlara karsı kullanılması önerilmez. Çünkü sizin saldırı puanınız düserken, savunma puanınızın artması bu düsmanların verecegi hasarı engellemez.

Kıskırtma: Yaratıgın üzerinde, herhangi bir hasar veren yetenegin verebileceginin birkaç katı hiddet(Aggro) olusturarak, yaratıgı savasçının üzerine çekmeyi saglayan bir yetenektir. Kıskırtma yetenegi ile, güç ve bünyeye yatırdıgınız puanlar, bu yetenegin yarattıgı hiddeti arttıracaktır.

Kullanımı: Grup savaslarında Tank’lık yapan savasçıların, kendisinden daha çabuk ölen fakat daha iyi hasar veren grup arkadaslarının üzerine saldıran yaratıkların hedef olarak kendisini seçmesine olanak saglar. Bu yetenek aynı derecedeki bir hasar veren yetenegin yarattıgı hiddetin birkaç katını, çok daha az bir kudret puanı ile yaratır.Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: 6 Sn.

Dikkat dagıtma: Savasçının, 30 saniye boyunca rakibin saldırısı, savunması ve hareket hızını düsürmesini saglar. Dikkat dagıtma yetenegi ile beceri ve zekaya yatırdıgınız puanlar, düsme miktarını etkileyecektir.

Kullanımı: Savas sırasında düsman üzerinde kullanılması, rakibin size vurma ihtimalini azaltırken sizin ona vurma ihtimalinizi artırır. Aynı zamanda kaçan rakibi yavaslatarak, sizin onu yakalamanıza olanak saglar. Hem yaratıklara hem de diger oyunculara karsı çok etkili bir yetenektir. Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: Yok

Durdurma: Savasçının rakibini 4 saniyeden fazla bir süre durdurmasına olanak saglar.Durdurma yetenegi ile güç ve zekaya yatırdıgınız puanlar, durdurma süresini arttırırlar.

Kullanımı: Savasın basında düsmanınıza bu yetenegi uygulayarak bir miktar menzilli atıs sonucunda avantajlı bir konumda çatısmaya girebilirsiniz. Oyuncuya karsı oyuncu savaslarında durdurma hayati önem tasıyan ve çok dikkatli kullanılması gereken bir
yetenektir. Eger menzilli bir oyuncuya(Özellikle büyücülere) karsı savasıyorsanız, bu yetenek yardımıyla rakibinizi durdurabilir, bu sürede ona yetiserek, yüksek hasar veren yeteneklerle öldürebilirsiniz.Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: 30 Sn.

Sakınma: 60 saniye boyunca savasçının zırhını arttırarak, saldırılardan daha az hasar almasını saglar.Sakınma yetenegi ile, beceri ve zekaya yatırdıgını puanlar, zırh miktarının daha da artmasını saglarlar.

Kullanımı: Savasa girmeden önce uygulanması gereken yeteneklerden birisidir. Daha az hasar almak, daha uzun ömürlü savasçı demektir. Özellikle tank oynayacak oyuncular için bu yetenek hayati önem tasımakta.Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: Yok

Zihin toplama: Savasçının kendisi veya bir arkadasının üzerindeki moral durumuna yönelik negatif etkileri kaldırmak için kullandıgı bir yetenektir. Zihin toplama yetenegi ile beceri ve zekaya yatırılmıs puanlar, kaldırılan etkilerin sayısını arttırır.

Kullanımı: Özellikle oyuncuya karsı oyuncu müsabakalarında sıkça yapılan moral etkili yeteneklerin tek ilacı zihin toplamadır yetenegidir.Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: Yok

Büyücü yetenekleri:

Meteorit: Büyücünün düsmana uyguladıgı menzilli büyülerden biridir. Düsmana çarptıgı an hasar verir. Meteorit yetenegi ile bünye ve zekaya yatırılan puanlar verilen hasar miktarını ve kritik büyü hasarı gelme sansını arttırırlar.

Kullanımı: Büyücünün ana saldırı yeteneklerinden biridir. Menzili diger bir hasar büyüsü olan buz okuna göre daha kısadır. Ancak verdigi hasar tipi ve etkilendigi puanlar farklıdır. Düsük zırhlı düsmanlara karsı daha etkilidir. Çünkü düsmanın zırh degeri dısında bu büyüye karsı herhangi bir direnç yoktur.Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: 3 Sn.

Meditasyon: Büyücünün kudret kazanma hızını arttırır. Eger büyücü bu yetenegi kullanırken oturuyorsa, daha hızlı kudret kazanmaya baslar. Meditasyon yetenegi ile beceri ve bünyeye yatırılmıs puanlar, kazanılan kudret miktarını arttırırlar.

Kullanımı: Oturarak kullanıldıgında büyücünün kudret dolum süresini kısaltarak, oyun süresini kısaltır ve daha hızlı seviye atlamasını saglar. Savas esnasında dolum hızı daha yavas olsa da büyücüye son bir büyü atacak kudret bu yetenek yardımı ile saglanabilir.Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: 90 Sn.

Rüzgar kalkanı: 300 Sn. boyunca büyücünün menzilli silahlara karsı savunmasını arttırır.Yani menzilli silahların büyücüyü vurma ihtimalini azaltır. Rüzgar kalkanı yetenegi ile beceri ve bünyeye yatırılan puanlar menzilli savunma artısını yükseltirler.

Kullanımı: Büyücüler menzilli svhlerdir. Düsük zırh degerleri ve saglık puanları nedeniyle, menzilli saldırılardan diger sınıflardan daha fazla etkilenirler. Bu sebepten rüzgar kalkanı, menzilli saldırıya ugramıs büyücünün daha az isabet almasını ve daha uzun yasamasını saglaması açısından çok önemli bir yetenektir. Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: Yok

Fiziksel bilgi: 30 Sn. boyunca meteorit gibi fiziksel hasar veren yeteneklerin yol açtıkları hasar miktarını arttırır. Fiziksel bilgi yetenegi ile bünye ve zekaya yatırılmıs puanlar, verilecek hasar miktarını daha da arttıracaktır.

Kullanımı: Büyücü bir savasa girmeden önce bu yetenegi uygulayarak, daha yüksek hasar miktarlarına ulasabilir ve rakibini daha kısa sürede öldürebilir. Büyücü için geçen her saniye büyük tehdit olusturdugundan, rakibinin isini kısa sürede bitirmesi büyük önem tasımaktadır.Ayrıca bu yetenek Svh’lik yapan bir büyücü için vazgeçilmezdir.Tekrar kullanım için geçmesi gereken süre: Yok.

Buz oku: Büyücünün düsmana uyguladıgı menzilli büyülerden biridir. Düsmana çarptıgı an hasar verir. Meteorit yetenegi ile beceri ve zekaya yatırılan puanlar verilen hasar miktarını ve kritik büyü hasarı gelme sansını arttırırlar.

Kullanımı: Büyücünün ana saldırı yeteneklerinden biridir. Menzili meteoritten daha uzundur.Buz hasarı verir. Düsmanın zırhından etkilenmez. Sadece buz direnci, buz okunun
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://genclik-tr.forum8.biz
4nt1_3w0

avatar

Mesaj Sayısı : 6
Kayıt tarihi : 18/12/09
Yaş : 24
Nerden : anTaLya

MesajKonu: emeqe Sayqı   Paz Ara. 20, 2009 8:27 pm

süpeR oLmus baSarıLarın devamını Dilerim x) cheers
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
İstanbul Kıyamet Vakti ( İKV ) Rehberi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İstanbul Attack Salla Salla iNDİR + Alternatif Link
» istanbul Auto Show 2010
» İSTANBUL'UN FETHİ,NEDENLERİ VE SONUÇLARI
» İcf İstanbul Ligi Katılım ve Ödülleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Genclik Forum :: ONLİNE REHBERİ VE DOWNLOAD :: İstanbul Kıyamet Vakti Rehberi-
Buraya geçin: